SUMAB i Denmark
  • Forsiden
  • Blog
  • Om os
    • Arbejde hos Sumab
    • Undersökningar
  • Kontakt
  • Bøger
  • Udredningar
  • Kurser
    • LOGOS >
      • LOGOS kurser
      • LOGOS tolkning
      • LOGOS information >
        • LOGOS certifieringsrapporter >
          • Certifieringsrapport Mall åk 3-5
          • Certifieringsrapport Mall åk 6-vuxna
          • Exempel godkänd certifieringsrapport
          • Försättsblad till certifieringsrapport
    • I er kommun

LOGOS information

Notathæfte klasse 2.pdf
File Size: 242 kb
File Type: pdf
Hent fil

Notathæfte klasse 3-5.pdf
File Size: 423 kb
File Type: pdf
Hent fil

Notathæfte klasse 6-10.pdf
File Size: 404 kb
File Type: pdf
Hent fil

Analysblad åk 3-5
File Size: 77 kb
File Type: doc
Hent fil

Analysblad åk 6-vuxna
File Size: 81 kb
File Type: doc
Hent fil

Indikatorer ved dysleksi LOGOS.docx
File Size: 9 kb
File Type: docx
Hent fil

Sakerhetskopiera LOGOS
File Size: 224 kb
File Type: doc
Hent fil

Deltesten i LOGOS
File Size: 30 kb
File Type: pdf
Hent fil

Certifieringsrapporter
* LOGOS tekniske support
Mail Logometrica eller ringe til dem, når du har spørgsmål:
logometrica@logometrica.com
Tel 0047-51 77 80 45

Under Hj
ælp findes alle testinstruktioner.

* Eksporter resultater i LOGOS
På menuen Arkiv, vælger du Fil, derefter Eksporter testresultater. Du får en dialogboks, hvor du kan vælge den aktuel elev eller alle elever (bruges til backup). Tryk på OK og vælge, hvor du vil tilføje filen, f.eks på skrivebordet -  omdøb og tryk på OK. Du kan nu højreklikke på filen og åbne en ny mail eller alternativt åbne en e-mail først og vedhæfte filen der. Modtageren skal have installeret LOGOS og importeret filen for at kunne læses det. Enhver rapportmodes herunder ligger i filen. Det er læseren, der afgør visningstilstand.

* Tips! Start alle tests med  'Mundtlig reaktionstid'. Derefter fortsætter du med 'Forhåndsvis detaljeret rapport’. Så du se, er reaktionstiderne mellem 300-800. På den måde, har du kontrolleret, at mikrofonen fungerer og så kan du fortsætte testet.

* 1/9 vy 2010 versionen af LOGOS 3.1. Der er ingen grund til dig der har tidligere versioner af logoerne for at downloade 3.1. For LOGOS ver. 3.1 gælder kun én abonnent kan downloade softwaren på en computer. For at downloade det på to computere, to abonnement. Før du henter en ny version backup ved at eksportere eleverne til en ekstern hukommelse og selvfølgelig også til Word.

Denne version kan frit downloades af alle, der har købt testen. Hvis LOGOER installeret på samme computer som den tidligere version, se, Logos at lave en sikkerhedskopi af den studerendes data, som allerede eksisterer, og at overføre alle eksisterende elevernes data til en ny version. Husk, skal du være logget på som administrator, når du installerer programmet. Databasen er normalt i denne placering: C:\Program\LOGOS\Database. Det er muligt at kopiere hele databasfilenC:\Program\LOGOS\Database\Logos.mbd.

* Husk at ALTID sikkerhedskopiere dine tester. Kontinuerligt! Eksporter resultater til en mappe i Word og endda tage en backup af denne fil. Brænd det til cd eller sætte det på en USB-stick. I Windows Vista, vil LOGOS ikke være korrekt, hvis mikrofonen ikke kan læses med sampling 22.05 kHz, 16 bit, mono.

Hvis du har downloadet LOGOS og Vista-operativsystemet, kan det være, at du får en fejlmeddelelse, når du starter LOGOS ved at dobbeltklikke på ikonet på skrivebordet. Åbn når programmet ved at højreklikke på ikonet og klik på Åbn som administrator.

* Når du bruger oppgavsdel 1 til studerende i kvaliteter 6 og højere - sommetider du føler, at læsning af en studerende er så ulidelig, at du ikke ønsker at udsætte hende / ham for delprøvning 1 , 3, 5 i opgavedel 2, men vælger at bruge opgavedel 1. Hvordan kan og bør gøres en gang imellem. Men der er sjældent grund til at bruge den fulde opgavedel 1 for disse studerende. Hvis du bruger opgavedel en til at undersøge muligheden for, du er nødt til at validere tallene forskelligt, og den studerende vil derefter have meget gode resultater for 'frikendt' i individuelle delprøvninger. Men hvis du udfører testen på det lavere niveau, skal du hele ræsonnement vejning i elev sammenlignet med yngre elever og ikke tage resultatet af 30 ombord. Samlet vurdering skal. Er der en studerende med mere generaliserede vanskeligheder det vil måle den forkerte måde at tænke og utilstrækkelig, hvis vi kun fokuserer på læsning. Når du har testet en elev med to task komponenter, skal du gå til Edit Student og udveksling opgavedel at få resultaterne af den anden opgave del.

* Lydoptagelse - nogle brugere har oplevet problemer, når du bruger Audacity. Det kan forekomme, at logoer og Audacity ikke kan bruge den samme mikrofon samtidigt. Hvis dette er tilfældet for dig, anbefaler vi, at du bruger en ekstern audio-optager - MP3-afspiller med mikrofon.

Vores kurser er rettet mod de ansatte i skole/børnepasning. Under vores kurser forsøger vi at give en masse viden på en sjov måde med en personlig behandling.
Säffle UtvecklingsModell AB, Gräsdalsgatan 4, 653 43 Karlstad, Sweden.