SUMAB i Denmark
  • Forsiden
  • Blog
  • Om os
    • Arbejde hos Sumab
    • Undersökningar
  • Kontakt
  • Bøger
  • Udredningar
  • Kurser
    • LOGOS >
      • LOGOS kurser
      • LOGOS tolkning
      • LOGOS information >
        • LOGOS certifieringsrapporter >
          • Certifieringsrapport Mall åk 3-5
          • Certifieringsrapport Mall åk 6-vuxna
          • Exempel godkänd certifieringsrapport
          • Försättsblad till certifieringsrapport
    • I er kommun

Hvorfor vælge LOGOS?

29/1/2016

0 Kommentarer

 
På SBU’s gennemgang af 52 test, der bruges til læsning- og skrivningsvurderinger, fandt de, at kun få antal test opfyldt kravene for at være både standardiserede og have pålidelighed, nøjagtighed og gyldighed, til at målte hvad de var beregnet til at måle. LOGOS tester fonologi, ordafkodning, læseforståelse, lytteforståelse, læsehastighed, hukommelse, fonemiske bevidsthed, RAN, ordforråd, visuel og auditiv analyse og mundtlig og manuel reaktionstid.
 
Det eneste test på det individuelle plan for primær- og midtskolen og gymnasium, der tester dette er normaliseret og har pålidelighed og validitet er LOGOS. Testen undersøger 6 af 7 dysleksi indikatorer. Den syvende, RTI, Reaktion på Intervention, opnås efter gentagen test med LOGOS.
 
I LOGOS får man ved den nyeste version også hjælpe med fortolkningen af resultaterne.
Picture
0 Kommentarer

    Om SUMAB

    En familieejet uddannelsevirksomhed, der siden 1982 arrangerer kurser og foredrag, især for specialpædagoger, specialundervisnings lærer, skolepsykologer og talepædagoger.

    Archives

    April 2017
    Januar 2017
    Oktober 2016
    September 2016
    Januar 2016

    Categories

    Alle
    Bøger
    Lærere
    Læsefærdigheden
    Læsekonsulenter
    Læsevejledere
    LOGOS
    Speciallærere

    RSS-feed


Vores kurser er rettet mod de ansatte i skole/børnepasning. Under vores kurser forsøger vi at give en masse viden på en sjov måde med en personlig behandling.
Säffle UtvecklingsModell AB, Gräsdalsgatan 4, 653 43 Karlstad, Sweden.